top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תIko Franko

"כאשר ההשראה באה אליי, אני יוצא ופוגש אותה בחצי הדרך" זיגמונד פרויד

ההשראה היא כוח מסתורי ובלתי מפוענח, שכאשר אנחנו מתחברים אליו אנו נישאים בזרם של רעיונות יצירתיים שעלינו לתפוס ולהגשים, אחרת הם פשוט נעלמים. המפתח להתחברות לזרם הזה הוא היכולת שלנו להיות "ריקים". לדעת להקשיב באמת לעולם סביבנו ולתוכנו פנימה. להסתכל על העולם כל פעם מחדש, כילדים שרואים אותו בפעם הראשונה. להעז לא להירדם אל תוך השגרה. אז מתרחש דבר מופלא. אנחנו מתחברים לאור שבתוכנו ומסוגלים להקרין אותו הלאה, ולהעניקו לאחרים.


השראה:



בעולם משתנה , תוך ריצה מתמדת, בחשיפה הולכת וגוברת למידע ותכנים התחושה היא כי הולך ונהיה קשה ללכוד את הרגע החמקמק הזה בו מגיעה השראה.

רוב האנשים חושבים על השראה כעל סוג של ברק שמכה בנו בפתאומיות או שהרוח שרתה עליהם לרגע... אבל זה לצערנו הרב זה לא בדיוק כך. הבשורות הטובות הן שהשראה יכולה להגיע מכיוונים שונים ויש לנו האפשרות לזמן אותה אלינו בכמה דרכים!

משמעות המילה inspiration בלטינית היא: נשימה פנימה, כלומר, אויר הנכנס מבחוץ פנימה. מעין קלט/זרם בעזרתו מצליחים לבצע פעולה הנובעת ממצב תודעה גבוה יותר. זאת אומרת שכל מה שקורה מחוצה לנו ונקלט דרך החושים שלנו יכול להוות מקור להשראה: המקום בוא אנו נמצאים, הצלילים, המראות והחושים .

אך לא פחות השפעה יש למקור הפנימי שלה, המילה inspiration מתחילה במילה in כלומר, מבפנים. כלומר, כל התשובות, הרעיונות היופי והיצירתיות נמצאים בהישג ידינו. למעשה כל שעלינו לעשות הוא להתבונן פנימה ולצלול אל תוך העולם הפנימי שלנו.


מהשראה לעיצוב


לא נסיים לפי שניתן כמה טיפים לזהות את ההשראה החמקמקה שלנו:

1. היו מוכנים! פנקס מוכן לשליפה יהווה כלי חשוב ל"ציידי ההשראה" , היא הרי יכולה להגיע ברגעים לא צפויים - בטבע, בנהיגה, במקלחת או אפילו בעת נמנום או שינה.

2. לפנות מקום - בין כל עומס החיים, הגירויים והמידע אנחנו מלאים בטרדות ולא משאירים לה מקום להגיע, כאשר אנחנו יוצרים שקט אנו נותנים מרחב להשראה.

3. תנועה – כאשר אנחנו זזים מתרחשים דברים מתרחשים בגופנו תהליכים פסיכו פיזיים ולעיתים אפילו לשנות מיקום יכול לעזור – אז קדימה! לזוז ,לרקוד , לשחות, לרוץ, ללכת.

4. שחררו את השיפוטיות - הצנזור הפנימי שלנו יכול בקלות להרחיק את ההשראה, זהו קול מועיל בעליל, אז לזהות אותו ולשחרר אותו לדרכו.

5. פשוט להתחיל! ההשראה מגיעה מתוך תנועה ועשייה והקושי הוא לשים את המחשבות בצד ולתת הזדמנות להשראה להגיע.

6. הקשבה עצמית – כדי להיות בתשומת לב והקשבה לחלק העדין הזה בתוכנו שיודע אנו צריכים ליצור מרחב של שקט.

7. דד ליין! עד כמה מוזר שזה נשמע על גבול מדכא יצירה לא מעט יוצרים מעידים שמסגרת ברורה מגבירה את היצירתיות.

8. לשנות משהו – אפילו קטן! ההרגלים שלנו מקבעים אותנו בדפוסי חשיבה ורגש, יציאה מההרגליות שלנו כמו נסיעה במסלול שונה מהרגיל, להתלבש אחרת, לעשות משהו חדש יעשה פלאים.

9. שחררו את המוכר והידוע – אל תתנו לפחד מהרפתקאות וגילויים חדשים לנהל אתכם.

10. הזינו עצמכם בהשראה! הקשיבו למוזיקה מרוממת רוח, צאו להצגה, תבלו עם חברים יצירתיים , קראו ספר שמרטיט את נימי הלב, מלאו את חייכם בהשראה והיא תחזור אליכם בהפתעה.


שמחות לשתף אתכן בתוצר של רגע השראה:


Leafy collection לרכישת מתלי

https://www.nerd-design.com :לינק לאתר







84 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page